ZaPOBIEGAJ chorobom. Już wkrótce i Ty przekonasz się, że sport to zdrowie!

Moda czy sposób na zdrowe i szczęśliwe życie? Bieganie wielu osobom wydaje się bezcelowym krążeniem dookoła parku, po czym jest się zmęczonym i brakuje siły, by sprostać obowiązkom przez następną połowę dnia. Czy rzeczywiście tak jest? Każda aktywność fizyczna wiąże się z wysiłkiem fizycznym, ale jednocześnie odpręża umysł. Wbrew pozorom chwilowe zmęczenie znika wkrótce potem, a my zmuszając organizm do codziennej aktywności fizycznej, pobudzamy je do produkcji większych ilości energii.

Dokąd tak biegniesz?

Mamy wrażenie, że czas przyspieszył – coraz więcej zadań i coraz mniej czasu na ich zrealizowanie. Nieustanna gonitwa myśli, wyścig szczurów w pracy, bieg po lepsze jutro. A mimo to – ciągle nam mało. Wychodzimy na ulicę w przylegających do ciała spodenkach i biegamy, zdawać by się mogło, bez celu. Czasem jednak celem nie jest kres podróży, a sama droga. Jeśli spojrzymy na bieganie z nieco innej strony, biorąc pod uwagę szereg korzyści, które niesie ze sobą przebywanie na świeżym powietrzu, ruch i wydzielające się naturalnie endorfiny (hormony szczęścia), cel będzie widoczny jak na dłoni. BIegniemy po szczęście, po dobry nastrój i zdrowie, nawet jeśli biegamy w kółko.

Bieganie, od czego tu zacząć?

Przede wszystkim od właściwego nastawienia. Nadchodzi zima, czas mrozów i chłodu. W takie dni najchętniej zawinęlibyśmy się w ciepły koc, spędzając wieczór z kubkiem herbaty w dłoniach i dobrym filmem. Błąd! Mimo, że na dworze jest ciemno i dżdżyście – niech Was to nie odstrasza! Tak, jak apetyt rośnie w miarę jedzenia, tak motywacja do biegania zwiększa się wraz z kolejnymi kilometrami. Czego potrzebujesz, aby zacząć biegać? Na początek wystarczą lekkie, wygodne buty do biegania. Biegać możesz wszędzie po chodniku, w pobliskim lesie lub w parku. Warto jednak wybierać miękkie podłoża, aby nie uszkodzić stawów, toteż najlepsze będą w tym wypadku leśne ścieżki. Należy pamiętać, aby na początku nie zmuszać organizmu do wysiłku ponad jego siły. Wszak możemy przeplatać bieg z marszem. Dopóki nie polubisz biegania, nie warto inwestować w sportowe ubranie. Spacerując po parku mijamy szczupłe, wysportowane panie lub dobrze zbudowanych mężczyzn, ubranych w profesjonalną odzież do biegania. Wydaje nam się, że biegać powinny osoby otyłe lub z nadwagą, a nie modele i modelki. BIegamy jednak nie tylko po to, aby wymodelować swoją sylwetkę, korzyści wynikającej z uprawiania tej właśnie aktywności sportowej jest znacznie więcej.

Bieganie? To się po prostu opłaca!

Oto kilka spośród licznych korzyści wynikających z biegania:

  • mniejsze ryzyko wystąpienia choroby sercowo-naczyniowej, cukrzycy,
  • regulacja poziomu cholesterolu,
  • jędrne i wymodelowane ciało,
  • mniejsze ryzyko zachorowania na depresję,
  • zrzucenie zbędnych kilogramów,
  • wzmocnione kości i mniejsze ryzyko zachorowania na osteoporozę,
  • lepsza kondycja organizmu,
  • redukcja stresu i “wybieganie” negatywnych emocji,
  • spokojniejszy sen,
  • lepszy nastrój (wydzielanie endorfin i serotoniny).

BIegać każdy może, a nawet powinien, by utrzymać ciało i umysł w doskonałej kondycji przez lata. Jest to jedna z najprostszych dyscyplin sportowych, nie wymagająca dużego nakładu finansowego i specjalnego miejsca czy urządzeń.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *