Sport to zdrowie – każdy o tym wie, dlatego warto postawić na jakąś aktywność fizyczną

Od kilku lat można zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania szeroko pojętą aktywnością fizyczną. Coraz więcej osób w różnym wieku decyduje się na rozpoczęcie treningów i poprawę wyglądu swojego ciała. Czasami chodzi o zrzucenie kilku kilogramów i przygotowanie się do wakacji, innym razem o wypracowanie mięśni, ale równie często powodem jest po prostu moda i chęć dopasowania się do swoich ,,fit’’ znajomych.

W zdrowym ciele, zdrowy duch, czyli ćwiczenia fizyczne a dobre samopoczucie

Niestety coraz częściej większość z nas najwięcej czasu spędza w pozycji siedzącej: siedzimy w pracy przy biurku, na uczelni, w szkole, samochodzie, autobusie, pociągu, tramwaju, kościele, kolejce do lekarza, itd. Taki tryb życia, bez żadnej aktywności fizycznej, czyli po prostu żadnego ruchu może prowadzić do zaburzeń krążenia, bólu kręgosłupa i kończyn, a także oczywiście nadwagi i otyłości.

Jednak nie tylko w tym problem, sport odgrywa również dużą rolę w naszym ogólnym samopoczuciu. Kiedy się ruszamy, jesteśmy zmęczeni, spoceni i obolali, to i tak przepełnia nas radość i poczucie dobrze wykorzystanego czasu. Jest to szczególnie ważne w okresach przesileń, np. przesilenia jesiennego, którego skutkiem jest apatia, zmęczenie, rozdrażnienie i ogólne poczucie niezadowolenia. W takim okresie, spacery, jazda na rowerze czy jogging pozwolą dotlenić ciało i zniwelować przykre skutki niekorzystnych warunków atmosferycznych. Jeśli nie jesteś, co do tego przekonana, pomyśl o tym, czy latem, kiedy pływasz, spacerujesz, grasz w siatkówkę plażową – dopada cię chandra i zniechęcenie? Raczej nie i chociaż oczywiście nie jest to zasługa jedynie wysiłku fizycznego, ma on w tym naprawdę spory udział.

Odpowiednia motywacja, silna wola i systematyczność to klucze do sukcesu

Nadwaga czy otyłość to zdecydowanie dwa powody, które najczęściej pchają ludzi w objęcia siłowni, dalej jest chęć ogólnej poprawy swojej sylwetki, a na końcu aktualne trendy (pomyśl jakim hitem był swego czasu, np. crossfit lub trening z Ewą Chodakowską).

Bez względu na to, jaka jest twoja motywacja, musisz pamiętać o tym, żeby nie był to słomiany zapał, który szybko zgaśnie. Najtrudniej regularnie i długotrwale podążać za modą, ale również za przyjaciółką, bo przecież nie zmusisz się do jazdy na rowerze pięć dni w tygodniu, jeśli ty go nienawidzisz, a ona kocha. Nie tędy droga.

Musisz pomyśleć o tym, jaki tak naprawdę masz cel, co chcesz osiągnąć, a potem konsekwentnie do tego dążyć. Możesz, np. obiecać sobie, że w wakacje bez problemu zmieścisz się w sukienkę o rozmiar mniejszą niż teraz/obwód w pasie będzie mniejszy o kilka centymetrów/wypracujesz wyraźne mięśnie brzucha/zapomnisz o mało jędrnych pośladkach. Cel jest sprawą indywidualną, ale żeby go osiągnąć trzeba być konsekwentnym i systematycznym, inaczej nic z tego nie będzie.

Rodzaj aktywności fizycznej również zależy od ciebie, najlepiej zdecydować na coś, co się lubi i co sprawia przyjemność. Wtedy nie tylko ciało będzie zadowolone, lecz także poprawi się samopoczucie. Zmuszanie się do znienawidzonych ćwiczeń może szybko prowadzić do zaprzestania robienia czegokolwiek. Możesz iść na siłownię, fitness, basen, rower czy zacząć grać w siatkówkę, ale możesz też ćwiczyć w domu. Jednak zawsze dobrze skonsultować się z profesjonalnym trenerem personalnym, który wysłucha twoich oczekiwań oraz preferencji w zakresie aktywności fizycznej, a następnie dobierze najlepszy plan treningowy, który pozwoli ci bezpiecznie i skutecznie osiągnąć pożądane rezultaty. Poza tym taka osoba potrafi też świetnie zmotywować.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *